Dlaczego, jak i kiedy sprzedawać produkty detaliczne w salonie fryzjerskim?

News

Jeśli jesteś fryzjerem, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nie lubisz sprzedaży detalicznej. Najprawdopodobniej nosisz produkty do włosów w swoim salonie, ale wolisz wyświetlać je na półkach i mieć nadzieję, że klienci zauważą je bez Twojej inicjatywy - jesteś artystą, a nie sprzedawcą. Nie chcesz stracić wiarygodności i wydawać się żądnym pieniędzy. Brzmi znajomo?

Nawet jeśli Twoje obawy są zrozumiałe, to oferowanie produktów swoim klientom, jeśli jest dobrze wykonane, może tylko dodać Ci profesjonalizmu. Zobaczmy, w jaki sposób salony fryzjerskie mogą zwiększyć sprzedaż i jaki to ma wpływ na cały biznes!

Czy detaliczne produkty do włosów są kluczem do sukcesu?

Przede wszystkim, porozmawiajmy o liczbach. Jakkolwiek szorstko by to nie zabrzmiało, sprzedaż detaliczna to najwyższa marża zysku w salonie, która zapewnia bezpieczeństwo biznesu, zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz, a więc wizerunek Twojej marki nie jest jeszcze ugruntowany. Co więcej, każdy zakup zwiększa prawdopodobieństwo, że klient stanie się lojalnym, stałym klientem.

Pomyśl osprzedaży detalicznej jako części usługi - zapewniasz klientom niesamowite transformacje fryzur, a następnie umożliwiasz im zdobycie odpowiedniego produktu, który utrzyma nowy wygląd. Pomyśl o tym - zdecydowana większość Twoich klientów i tak kupuje produkty do pielęgnacji włosów, więc czy nie wygodniej jest nabyć je bezpośrednio od osoby, która dba o ich fryzurę? To sytuacja korzystna dla obu stron: Ty zarabiasz dodatkowe pieniądze, a Twój klient otrzymuje produkt wybrany przez stylistę, a więc dopasowany do jego indywidualnych potrzeb i sprawdzony przez profesjonalistę. Nie chodzi tu o wciskanie dodatkowych towarów - chodzi o zaproponowanie rozszerzenia usługi.

Wskazówka: Aby skutecznie śledzić sprzedaż detaliczną, użyj cyfrowego organizera i monitoruj poziom produktów oraz wypracowane zyski. Zobacz jak możesz to zrobić z Versum (Inventory & Statistic) aktywując darmowe konto Versum.
Aktywuj swoje darmowe konto

Kiedy sprzedawać, aby zrobić dobre wrażenie?

Postawmy sprawę jasno: wiara w Twoje produkty jest koniecznością. Używasz ich na co dzień, więc wiesz dokładnie czego możesz od nich oczekiwać. Jakość Twoich produktów detalicznych mówi wiele o Tobie i Twojej firmie, bądź tego świadomy. Jest to również o wiele łatwiejsze do sprzedania coś, jeśli naprawdę stać za nim.

Nie zostawiaj procesu sprzedaży na ostatnią chwilę - powinien on być naturalny i stopniowy, spraw, by wydawał się częścią procesu. Jak to osiągnąć, możesz zapytać? Podczas pielęgnacji włosów klientek, pytaj je o ich problemy z włosami i uważnie słuchaj, co mają do powiedzenia. Pokaż im produkt odpowiedni do danego zadania i pozwól im zapoznać się z opakowaniem i marką. Wspomnij o tym, jak może on pomóc w rozwiązaniu ich problemu. Bądź konkretny i unikaj ogólników, mało kto lubi produkty, które robią wszystko i nic ("Sprawia, że Twoje włosy są lśniące, piękne i ogólnie zdrowe"), a raczej skup się na potrzebach i pragnieniach klienta ("Pomoże Ci uzyskać objętość i grubszą teksturę, utrzymując świeżość włosów przez dłuższy czas").

Podkreśl wszelkie dodatkowe wartości, takie jak bycie cruelty-free, naturalnym, organicznym, ręcznie robionym lub dostępnym tylko w Twoim salonie. Warto wspomnieć o wszelkich specyficznych składnikach wraz z ich dobroczynnymi właściwościami. Staraj się mówić obrazowo i pamiętaj, aby zawsze mieć na uwadze indywidualny problem klientki ("To pozwoli Ci zachować na dłużej piękny, kasztanowy odcień, ponieważ zawiera to i to, czyli składniki znane ze wzmacniania i utrzymywania złocistych podtonów"). Możesz również zaangażować swoją recepcjonistkę do dalszego prezentowania zalet danych produktów - więcej na ten temat przeczytasz w jednym z naszych poprzednich artykułów.

Wskazówka - pozwól klientowi potrzymać produkt, który mu poleciłeś, ponieważ wzbudza to w nim poczucie własności i może doprowadzić do faktycznego zakupu.

Jak sprzedawać produkty detaliczne nie będąc zbyt nachalnym?

Pamiętaj, aby przygotować odpowiedni asortyment produktów, ale unikaj przeładowania ekspozycji. Nie jesteś domem towarowym - dostarczasz klientom wyselekcjonowane produkty, zatwierdzone przez Ciebie osobiście. Zadbaj o estetykę półek, czystość i kuszący wygląd. Nie mów klientom o cenach zbyt wcześnie, ale niech będą one dobrze widoczne na półkach. Utrzymuj klienta skupionego bardziej na korzyściach danego produktu, ale też pozwól mu zapoznać się z ceną przed podjęciem decyzji o zakupie.

Po raz kolejny, bądź profesjonalny i kompetentny, edukuj swoich klientów, a nie przekonuj. Jeśli nie wydają się zainteresowani, nie naciskaj na nich. Pokaż, że chcesz, aby ich końcowy wygląd był olśniewający i że będziesz ręcznie wybierać odpowiednie produkty do tego zadania. Indywidualnie dobrane przedmioty nie tylko sprawią, że klient poczuje się zadbany, ale również bardziej przywiązany do Ciebie. Za każdym razem, gdy użyje produktu, będzie mu się przypominać o Twojej firmie i czasie, który spędził w Twoim salonie. Jeśli ten czas był udany, prawdopodobnie wrócą - a jeśli produkt, który zakupili naprawdę działa, prawdopodobieństwo jest jeszcze większe.

Na tym jednak nie koniec - niezwykle ważne jest notowanie potrzeb Twoich klientów, ich problemów z włosami oraz produktów, które kupili. Versum przyda się tutaj, ponieważ z łatwością możesz zarządzać nawet najbardziej szczegółowymi informacjami o swoich klientach. Nigdy nie zapomnisz ani nie zgubisz danych i będziesz mógł mile zaskoczyć każdego powracającego klienta dogłębnymi pytaniami o efekty stosowania nowych produktów do pielęgnacji włosów. Wszelkie ich ewentualne obawy lub skargi mogą być również przechowywane tutaj - zawsze będziesz wiedział, jeśli, na przykład, nie reagują dobrze na pewien składnik lub po prostu nie podobał im się produkt.

Jeśli zrobisz to dobrze, promowanie produktów może tylko wzmocnić Twoją pozycję w oczach klientów, nie wspominając nawet o zapewnieniu Ci dodatkowych dochodów. Zacznij sprzedawać produkty detalicznie, aby zwiększyć sprzedaż w salonie fryzjerskim, a z pomocą Versum przyjdzie Ci to naturalnie!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 1 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Czy sprzedaż detaliczna produktów do włosów jest kluczem do sukcesu?
  • Kiedy sprzedawać, aby zrobić dobre wrażenie?
  • Jak sprzedawać produkty detaliczne, nie będąc zbyt nachalnym?
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.