Marketing tradycyjny vs nowoczesny: Który salon wybrać?

News

Większości z nas trudno jest wyobrazić sobie życie bez Facebooka, Twittera czy Instagrama i bez możliwości dzielenia się ze światem swoimi najnowszymi wydarzeniami. Obecnie firmy na całym świecie, w tym te z branży hair & beauty, wykorzystują portale społecznościowe do promowania swojej działalności, jednak te nowoczesne narzędzia komunikacji pojawiły się dopiero w ostatnich latach.

Przed ich stworzeniem, firmy w dużej mierze polegały na sprawdzonych metodach marketingowych, które spełniały swoje zadanie - ale czy te metody nadal mają zastosowanie w dzisiejszych czasach?

Stary marketing a nowy marketing

Jeśli chodzi o utożsamianie tych dwóch metod, istnieje jedna oczywista różnica - nowoczesny marketing skupia się na cyfrowych kanałach dystrybucji, podczas gdy tradycyjny marketing skupia się na kanałach fizycznych. Co mam przez to na myśli? Załóżmy, że chcesz przyciągnąć nowych klientów do swojego salonu - w ramach nowoczesnych działań marketingowych tworzysz ofertę online lub reklamę i promujesz ją wśród potencjalnych klientów. Jeśli chodzi o marketing tradycyjny, drukujesz fizyczne materiały reklamowe i dzielisz się nimi poprzez interakcję z innymi.

Co działa najlepiej w przypadku salonów i spa?

Jako właściciel salonu, znasz swoich klientów lepiej niż ktokolwiek inny. Po prostu patrząc na nich, siedząc przy swoich stanowiskach pracy, możesz się wiele o nich dowiedzieć. Wypróbuj ten test - w pracowity dzień, spójrz na wszystkich swoich klientów i policz, ilu ich jest w sumie i ilu z nich korzysta z telefonów. Chociaż wyniki mogą się różnić, prawdopodobnie zauważysz, że większość klientów patrzy na ekrany swoich telefonów. To pokazuje, że nowoczesne podejście marketingowe może dotrzeć do większej liczby klientów, ale nie musi eliminować tradycyjnego marketingu z gry!

Podejmując decyzję, która z nich lepiej sprawdzi się w Twoim salonie, powinieneś wypróbować obie strategie przez wybrany okres czasu. Na podstawie zebranych danych sprawdź, która metoda marketingowa przyniosła Twojemu salonowi więcej klientów, przychodów lub sprzedaży! Zanim jednak zaczniesz, zapoznaj się z każdą strategią - plusy i minusy marketingu mogą mieć różny wpływ na Twoją karierę!

Nowoczesny marketing

Spójrzmy prawdzie w oczy, jeśli Twój salon nie jest obecny na stronach mediów społecznościowych, skąd użytkownicy sieci mają wiedzieć, czy Twoja firma w ogóle istnieje? Jeśli chodzi o marketing cyfrowy, istnieje wiele ścieżek, które możesz obrać - niektóre opcje są całkowicie darmowe, jak posty w mediach społecznościowych, podczas gdy inne są płatne, a Twoja decyzja zależy od Twoich celów. Czy chcesz przyciągnąć nowych klientów? Zwiększyć sprzedaż? A może promować nową opcję leczenia. Oto niektóre z zalet i wad strategii marketingowych mediów cyfrowych:

  • Pinpoint dokładne promowanie - w porównaniu do tradycyjnego marketingu, nowoczesny marketing bierze tort w tym aspekcie. Reklamy cyfrowe tworzone na Facebooku i Instagramie mogą być skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Wypełniając kryteria takie jak wiek, płeć, zainteresowania i lokalizacja, zawężasz swoją grupę docelową, dzięki czemu Twoja reklama może dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy byliby bardziej zainteresowani Twoim salonem.
  • Marketing bezpośredni - dla właścicieli salonów, którzy nie korzystają z mediów społecznościowych, istnieje możliwość dotarcia do klientów za pomocą oprogramowania dla firm kosmetycznych. Dzięki narzędziom takim jak Versum, możesz zaplanować wysyłanie wiadomości e-mail i SMS do swoich klientów, powiadamiając ich o wszelkich ofertach, nowych opcjach leczenia lub wydarzeniach mających miejsce w Twojej firmie. Najlepszą częścią jest to, że Twoje reklamy docierają bezpośrednio do klientów!
  • Wypromowanie swojej nazwy - Kiedy o tym pomyślisz, na całym świecie są tysiące salonów - ale jak możesz znaleźć wśród nich swoje miejsce i nadal się wyróżniać? Z nowoczesnym marketingiem, promuj swój biznes na znacznie większą skalę! Udostępniaj zdjęcia swojej pracy lub innych unikalnych technik na różnych stronach mediów społecznościowych. Wyrabiając sobie markę, docierasz do większej populacji potencjalnych klientów!
  • Śledzone rezultaty - narzędzia marketingu cyfrowego posiadają również opcje analizy danych, które pomogą Ci śledzić efektywność reklam i zobaczyć, gdzie możesz poprawić swoje działania marketingowe. Podczas aktywnej kampanii marketingowej Versum gromadzi dane dotyczące sprzedaży, wpływów pieniężnych i przewidywanych przychodów, z których możesz wywnioskować, jakie rodzaje kampanii działają najlepiej.

Chociaż pozytywne aspekty przeważają nad negatywnymi, jest kilka takich, które mogą sprawić, że będziesz chciał pozostać przy tradycyjnym marketingu.

  • Dodatkowe szkolenia: Po raz pierwszy skoczyć do Facebook Ads Manager, może natychmiast czuć się jak rzucić. Jesteś skonfrontowany z różnych raportów danych, statystyk, kosztów i typów raportów. Zapoznanie się z każdą opcją może wymagać szkolenia i wielu godzin spędzonych na nauce.
  • Utracone reklamy: nie ważne jak dobrze sformułowana jest Twoja reklama, zawsze istnieje szansa, że może się zgubić w stercie innych danych. Inne reklamy i posty mogą popchnąć reklamę w dół potencjalnego klienta w jego newsfeedzie, nigdy nie być widziane przez użytkownika.

Tradycyjny marketing

Ważne jest, aby mieć dużą listę klientów, ale pamiętaj, że lokalni klienci są tymi, którzy liczą się najbardziej! A jaki jest lepszy sposób na zdobycie ich serc niż wręczenie im swojej wizytówki i osobiste zaproszenie na usługę? Poza tym, oto kilka pozytywów, których możesz się spodziewać po tradycyjnym marketingu:

  • Więcej ludzkich interakcji - Reklamy cyfrowe są świetne do kierowania do ludzi, ale brakuje im emocji, które zmusiłyby nas do podjęcia decyzji o zakupie. Tradycyjny marketing pozwala nam zobaczyć, a nawet porozmawiać z właścicielem salonu lub personelu, i może łatwiej przekonać nas do odwiedzenia firmy, a nawet dokonać zakupu.
  • Bardziej lokalni - Jasne, nowoczesny marketing przyciąga lokalnych klientów, ale nie zawsze tworzy tak trwałą więź, jak ulotka z salonu w Twojej okolicy.
  • Trudne do zapomnienia - reklamy w mediach społecznościowych mają tendencję do gubienia się po odświeżeniu naszego newsfeeda na Facebooku lub Instagramie, i nigdy nie są już widoczne. Z ulotki lub wizytówki, nie ma mniej miejsca na to, aby wystąpić!
  • Do rzeczy - ulotka salonu ma wszystko, czego potrzebujesz - nazwę salonu, adres, numer telefonu, e-mail, listę zabiegów, a może nawet kod promocyjny, możliwy do zrealizowania w salonie. Zamiast surfować po Internecie, szukając tych informacji, masz wszystko, czego potrzebujesz w swoich rękach!

W pewnym sensie, systemy zarządzania salonem, takie jak Versum, posiadają aspekty tradycyjnego marketingu - takie jak indywidualne kampanie wiadomości, automatyczne przypomnienia o rezerwacji wysyłane przez SMS lub e-mail, a nawet zautomatyzowane życzenia urodzinowe, które nadają Twojemu salonowi bardziej ludzką twarz!

Istnieje zaskakująca liczba pozytywnych aspektów, jeśli chodzi o tradycyjny marketing, jednak są też pewne minusy, takie jak:

  • Droższe - banery, ulotki i plakaty mogą kosztować Cię sporą sumę pieniędzy, a dodatkowo nie zawsze są skuteczne w sprowadzaniu klientów do salonu.
  • Trudności z dotarciem do grupy docelowej - rozdawanie ulotek jest praktyczną metodą na rozpowszechnienie nazwy salonu, jednak ilu z odbiorców to faktycznie potencjalni klienci?
  • Dane mogą być trudne do zmierzenia - jeśli prowadzisz wiele tradycyjnych kampanii marketingowych, skąd wiesz, która z nich jest najbardziej skuteczna dla Twojej firmy? Zbieranie danych może okazać się tutaj dużym wyzwaniem.

Kiedy przychodzi co do czego, zarówno tradycyjne jak i nowoczesne metody marketingowe mają swoje plusy i minusy, jednak Twoja decyzja powinna być oparta na tym, która z nich jest bardziej efektywna dla Twojego biznesu. Rozważ również wdrożenie Versum do swojej regularnej rutyny marketingowej - niezależnie od tego, czy jest to nowoczesne, czy bardziej tradycyjne podejście. Załóż darmowe konto i zarządzaj działaniami marketingowymi zarówno przy nowoczesnym, jak i tradycyjnym podejściu!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 5 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Stary marketing vs nowy marketing
  • Co najlepiej sprawdza się w salonach i ośrodkach spa?
  • Nowoczesny marketing
  • Marketing tradycyjny
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.