4 pomysły na marketing w salonie na powitanie wiosny!

News

Jeśli jesteś podobny do większości właścicieli salonów, to prawdopodobnie próbujesz złapać oddech po nowym roku. Co roku większość swoich wysiłków skupiasz na planowaniu strategii na Święta i Nowy Rok - planowaniu świątecznych kampanii marketingowych, wydarzeń i zakupie niezbędnych dekoracji. Po świętach zostajesz z dwoma wyjściami - wyjechać na wakacje lub kontynuować działalność.

Jednak większość firm kosmetycznych jest zgodna - styczeń i luty nie są okresami wysokiej koniunktury. Co więc możesz zrobić, aby ożywić swój salon na wiosnę? Oto cztery pomysły na marketing w salonie, które warto wdrożyć!

Motyw przewodni na najważniejszych świętach

Kiedy myślisz o wiośnie, pierwszą myślą, która przychodzi Ci do głowy jest ożywienie, jasne kolory i pozytywne wibracje! Dlaczego więc nie pomyśleć o zrobieniu czegoś specjalnego na święta wiosną? Udekoruj swój salon na Wielkanoc, zorganizuj niezwykłą imprezę w Dniu Gwiezdnych Wojen (Niech 4ty będzie z Tobą), lub zniżkę w Dniu Świętego Patryka za noszenie zielonego koloru. Chociaż Dzień Św. Patryka przypada tuż przed początkiem wiosny, zasługuje na miejsce na naszej liście! Utrzymanie salonu w świątecznym świetle pokazuje klientom, że Twój biznes jest żywy, dając im lepszy powód do odwiedzenia Ciebie niż konkurencji.

Wskazówka: najlepiej jest być przygotowanym na nadchodzące święta - zrób kalendarz najlepszych świąt, na które powinieneś przygotować swój salon, aby zwiększyć przychody, przyciągnąć nowych klientów i pomóc w rozwoju biznesu! Stwórz swój kalendarz z naszym przewodnikiem, tutaj

Stwórz sezonowe promocje

Ponieważ wiosna jest tak żywą porą roku, wczuj się w jej ducha i wprowadź sezonowe promocje! Wypróbuj nowe zabiegi na włosy, pakiety prezentowe lub kupony zniżkowe i upewnij się, że poinformujesz klientów, że te nowe opcje są dostępne tylko przez ograniczony czas. Pomysły na zabiegi takie jak balayage z czekoladowym zajączkiem wielkanocnym, żółty pisklak i wielkanocne jajka na paznokciach, czy kwiatowa chusta to doskonałe oryginalne usługi, które klienci będą chcieli mieć w swoich rękach! Używając systemu Versum beauty & hair salon software, zaplanuj wysyłanie wiadomości do wszystkich swoich klientów, informując ich o najnowszych wiosennych zabiegach.

Jeśli chodzi o torebki prezentowe i vouchery, one również powinny promować wiosenne wibracje. Sprzedawanie torebek prezentowych lub łączenie wielu produktów detalicznych jest najstarszą sztuczką w książce marketingu. Klienci wolą kupować produkty w pakietach, ponieważ czują, że są one sprzedawane po bardziej rozsądnej stawce. Podnieś ich zainteresowanie jeszcze bardziej poprzez dodanie wielu produktów do koszyka wielkanocnego - Twoje produkty powinny składać się z produktów do pielęgnacji włosów, jak również kremów do twarzy lub artykułów, które nie sprzedają się zbyt dobrze - jest to odpowiedni czas, aby wyczyścić z nich półki.

Korzystając z systemu Versum, możesz łatwo tworzyć i śledzić wszystkie aktywne karty podarunkowe, jak również pakiety usług. Klienci kupują karty podarunkowe przez cały rok - teraz możesz oferować je z rabatem i datą ważności. Versum śledzi ich wykorzystanie i na bieżąco informuje klienta o pozostałym saldzie. Jeśli chodzi o pakiety usług, są one asem w rękawie. Są one idealne do sprzedaży kilku zabiegów z rabatem - i tak jak w przypadku torebek prezentowych, mogą być użyte do łączenia zabiegów, które oferujesz. Jeśli klientka uwielbia Twój balayage z czekoladowym króliczkiem wielkanocnym, sprzedaj jej pakiet 3 sesji z rabatem!

Pracuj nad lojalnością klientów

Jak większość salonów, grudzień był owocny - szczególnie w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra. Większość Twoich lojalnych klientów i wielu nowych zarezerwowało usługi w Twoim salonie, aby wyglądać jak najlepiej podczas tego świątecznego okresu w roku, ale gdy nadchodzi wiosna, biznes drastycznie zwalnia. To właśnie w takich momentach początkujący właściciele salonów decydują się na zalanie budżetu marketingowego - co jest słusznym posunięciem, ale często nie jest on przydzielany we właściwych miejscach. Właściciele salonów mogą czuć potrzebę promowania swoich zabiegów i produktów wśród potencjalnych klientów, jednak może to przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.

Przyciąganie nowych klientów do salonu ma swój mroczny sekret - sprowadzenie nowego klienta do salonu kosztuje co najmniej sześć razy więcej niż zachęcenie lojalnych klientów do odwiedzenia salonu. Ponadto, lojalni klienci mają tendencję do wydawania więcej w Twoim salonie, ponieważ są bardziej zaznajomieni z Twoimi zabiegami i produktami. Daj lojalnym klientom jeszcze więcej powodów, aby odwiedzali Twój biznes z pomocą oprogramowania lojalnościowego Versum. Każdy dokonany zakup, polecenie i opinia pozostawiona w salonie daje lojalnym klientom możliwość zdobycia dodatkowych punktów lojalnościowych. Dzięki tym punktom klienci mogą wybierać nagrody w Twoim salonie - co sprawia, że nadal odwiedzają Twój salon i pomaga Ci utrzymać wysoki wskaźnik lojalności klientów.

Używając systemu lojalnościowego w Versum, stwórz własne oferty, oparte na rzeczywistych statystykach Twojego biznesu. Aby pobudzić biznes, wybierz swój najpopularniejszy zabieg lub produkt i zaoferuj go jako nagrodę lojalnościową. Czy czekoladowy okład na ciało jest wielkim hitem w Twoim salonie lub spa? Jeśli tak, daj klientom szansę na wygranie sesji lub dwóch! Jeszcze lepiej, przyznaj więcej punktów za mniej popularne zabiegi - klienci będą bardziej zachęceni do ich zakupu!

Rozpowszechnij swoją nazwę!

Jeśli zdecydujesz się na zwiększenie bazy klientów, zamiast pracować z lojalnymi klientami, zrób to strategicznie. Zacznij od rozpowszechnienia nazwy swojego salonu kosmetycznego na świecie. Chociaż drukowanie ulotek i wizytówek jest korzystne, nie ograniczaj się tylko do tych form reklamy! Prawda jest taka, że musisz promować swój biznes tam, gdzie są Twoi klienci, czyli w mediach społecznościowych. Inwestowanie w reklamy na Facebooku i Instagramie pozwala na dotarcie do konkretnej grupy potencjalnych klientów, a nie tylko do szerokiego grona osób.

Dotarcie do zamierzonej grupy odbiorców to nie wszystko - musisz dostarczyć tej grupie propozycję wartości, aby przyciągnąć klientów do salonu. Jeśli chcesz przyciągnąć mężczyzn do swojego biznesu, stwórz reklamę, która będzie do nich przemawiać, np. darmowa męska twarz z każdym strzyżeniem. Jest to również odpowiedni czas, aby promować swoje wiosenne zabiegi tematyczne i usługi, jak również! Wadą takich reklam jest to, że może trzeba stworzyć wiele z nich w celu przyciągnięcia wybranych grup klientów - i męskich i żeńskich kategorii są tylko wierzchołkiem góry lodowej. Rozważ reklamy w mediach społecznościowych dla mężczyzn, brodatych mężczyzn, mężczyzn w określonej grupie wiekowej, kobiet, kobiet w określonej grupie wiekowej, wegan i klientów organicznych tylko, itp. Jak lista idzie dalej, jesteś zobowiązany do znacznego zwiększenia budżetu na marketing do potencjalnych klientów, jeśli chcesz dotrzeć do większości swojej grupy docelowej.

Przywróć swój salon do życia tej wiosny z naszym przewodnikiem i usprawnij działania marketingowe w salonie piękności z pomocą Versum, oprogramowania dla salonów i spa! Zarejestruj swoje darmowe konto poniżej!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści.

  • Temat o najważniejszych świętach
  • Stwórz sezonowe promocje
  • Pracuj nad lojalnością klientów
  • Rozpowszechnij swoje nazwisko!
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.