Jak stworzyć portfolio kosmetologiczne

News

Jednym z najlepszych narzędzi, które możesz wykorzystać podczas poszukiwania pracy i rozmów kwalifikacyjnych w salonie jest Twoje portfolio kosmetologiczne. Podkreśla ono Twoją pracę i doświadczenie oraz pokazuje potencjalnemu pracodawcy, dlaczego to właśnie Ty powinnaś zostać zatrudniona. Daje ono również obecnym i przyszłym klientom zaufanie do Twojej pracy i może pomóc Ci zbudować reputację i wiarygodność jako kosmetologa.

A nigdy nie jest za wcześnie na budowanie swojego kosmetologicznego portfolio. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:

Najważniejszą sekcją twojego portfolio jest galeria twoich prac. Nie możesz zabierać ze sobą modeli włosów na każdą rozmowę kwalifikacyjną. Następną najlepszą rzeczą jest fotograficzna prezentacja tego, co zrobiłaś dla swoich klientów. Dołącz 10 do 15 zdjęć przed i po, które sprawią, że Twoja fryzura nabierze wyrazu.

Pro tip: Podziel swoje zdjęcia na sekcje dotyczące włosów, makijażu i paznokci.

Zdjęcia opowiadają tylko połowę historii. Reszta Twojego portfolio powinna podkreślać Twoją wiedzę i doświadczenie jako kosmetologa. Upewnij się, że masz wszystkie właściwe elementy:

Upewnij się, że jest ono aktualne i zawiera wszystkie Twoje najnowsze i najbardziej istotne doświadczenia. Uwzględnij w nim praktyki i wolontariat, a także wszelkie zajęcia, które odbyłeś. I upewnij się, że jest idealny i dopracowany; nie ma w nim błędów ani literówek.

Poklep się po plecach! Jeśli otrzymałeś jakieś nagrody za stylizację, kreatywność, obsługę klienta, niezawodność lub nawet frekwencję, umieść je w swoim portfolio. Uznanie ze strony innych wzmacnia twoją reputację. Czy brałaś udział w konkursie? Czy byłeś ambasadorem szkoły? Świadczą one o pozytywnym nastawieniu i entuzjazmie.

Czy zarządzasz mediami społecznościowymi dla swojego salonu? Czy stworzyłeś zabawny konkurs lub kampanię, aby przyciągnąć nowych klientów? Czy prowadziłeś działania edukacyjne w społeczności lokalnej lub w lokalnych szkołach? Czy prowadziłeś w swoim salonie obchody Narodowego Dnia Kosmetyczki? Biorąc udział w projektach i działaniach, pokazujesz pasję i oddanie swojemu rzemiosłu.

Kiedy już zdobędziesz licencję kosmetologa, umieść jej kopię w swoim portfolio. Jeśli posiadasz licencję w pokrewnej dziedzinie, takiej jak fryzjerstwo, lub zdobyłaś dodatkowe certyfikaty w ramach zajęć, również je dołącz.

Mamy XXI wiek, więc cyfrowe portfolio jest koniecznością. Jest ono bardziej dostępne dla potencjalnych pracodawców i klientów, zwłaszcza jeśli połączysz je ze swoim CV online lub profesjonalnymi kontami w mediach społecznościowych. Jest też łatwiejsze do aktualizacji. I powinieneś aktualizować swoje portfolio przynajmniej co sześć miesięcy.

Ale nadal powinieneś mieć papierową kopię swojego portfolio. Użyj segregatora z przekładkami i zabierz go ze sobą na rozmowy kwalifikacyjne. Jest łatwy w transporcie i może być świetnym starterem do rozmowy - zwłaszcza jeśli jesteś trochę zdenerwowany. Takie portfolio możesz mieć również pod ręką w salonie, aby pokazać klientom swoje poprzednie prace.