Zwiększ liczbę klientów w swoim centrum dzięki kampanii reklamowej na Facebooku.

News
  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Zwiększ liczbę klientów w swoim ośrodku dzięki ...

Tak, to prawda, umieszczając reklamy na Facebooku, możesz zwiększyć liczbę klientów swojego salonu kosmetycznego, ale nie można tego osiągnąć jedynie poprzez posiadanie strony w tym serwisie społecznościowym. Istnieje kilka ważnych aspektów, które należy wziąć pod uwagę.

Zanim zaczniemy, chcę zadać Ci pytanie: czy wiesz, ile czasu człowiek spędza na Facebooku? Trzy godziny dziennie, tylko dla zabawy lub rozrywki, a nie z powodów zawodowych.

Nie ulega wątpliwości, że żyjemy podłączeni do Internetu - Facebook ma ponad 2 000 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Dzięki tym danym można już teraz zorientować się, gdzie należy szukać nowych potencjalnych klientów. Tak, na Facebooku, a wszystko dzięki jego promocjom.

Nie można używać profilu osobistego do sprzedaży produktów lub usług, ale można założyć stronę na Facebooku dla firm, przedsiębiorstw i przedsiębiorców, którzy mogą skutecznie docierać do swoich odbiorców, korzystając z narzędzi oferowanych przez portal społecznościowy.

Mam już stronę na Facebooku, a nadal nie mogę pozyskać żadnych klientów: Problem z Twoją stroną polega na tym, że Twoje posty docierają tylko do 25% obserwujących, a z czasem ta liczba będzie maleć. Powód jest bardzo prosty - aby w pełni wykorzystać zasięg Facebooka, trzeba prowadzić płatną promocję.

Facebook zna swoich odbiorców i dokładnie wie, co im dać. W Twoim przypadku ważne jest, aby znali Twoją, więc zaczniemy od najprostszej części, czyli od zrozumienia formuły, której Facebook nie podaje, aby dotrzeć do idealnego klienta, a są to kluczowe elementy, aby Twoja reklama odniosła sukces, czyli: targetowanie, segmentacja, tekst i obraz. Z tej zasady można wyprowadzić wiele podkategorii.

Cel kampanii reklamowej dla salonów kosmetycznych na Facebooku

Podczas tworzenia reklamy Facebook udostępni Ci wszystkie te opcje, a Ty będziesz musiał wybrać je zgodnie ze swoją strategią.

  • Zasięg (pokaż reklamę jak największej liczbie osób)

  • Konwersje (zamień osobę, która odwiedza moją reklamę, w potencjalnego klienta)

  • Lokalny zasięg (reklama dociera do osób znajdujących się najbliżej Ciebie)

  • Generowanie leadów

  • Interakcja (jeśli chcesz, aby ludzie komentowali reklamę)

  • Polubienia (przekłada się to na polubienia na stronie głównej, nie jest to zbyt wskazane, ponieważ polubienia nie generują sprzedaży dla Twojej firmy. Możesz to zrobić tylko wtedy, gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę ze stroną i chcesz pozyskać zwolenników do przyszłych kampanii)

  • Widoki wideo

  • Wnioski o zniżki (informacje zostaną wysłane na adres e-mail osób, które klikną na tę informację)

  • Wizyty w firmach (zachęć bliskie Ci osoby do odwiedzenia Twojej firmy)

Jest to pierwsza rzecz, którą należy zdefiniować, aby rozpocząć kampanię reklamową, następnie należy określić kierowanie.

Czym jest targetowanie na Facebooku?

Chodzi o podzielenie odbiorców według bardzo konkretnych nisz i gustów, aby reklama była bardziej ukierunkowana i trafiała do odbiorców:

  • Wentylatory stron
  • Osoby, które polubiły Twoją stronę
  • Jeśli posiadasz listę kontaktów e-mail marketingowych
  • Zainteresowania (osoby odwiedzające strony, które mogą być związane z Twoim tematem, jeśli w pobliżu Twojego salonu kosmetycznego znajdują się salony kosmetyczne, możesz pokazać swoją reklamę osobom, które lubią lub odwiedzają stronę tego innego salonu kosmetycznego).
  • Reklamę można również wyświetlić osobom, które mają takie same upodobania lub zainteresowania, np. osobom, które również szukają fryzjerów, spa, siłowni, zdrowej żywności, osobom prowadzącym zdrowy tryb życia i dbającym o swoje ciało. Jak już wspomniałem, FB posiada wiele danych o swoich użytkownikach.
  • Dane demograficzne (wiek, miejsce zamieszkania, języki, czy zbliżają się urodziny, kod pocztowy, rocznica itp.) Facebook umożliwia segmentację w taki sposób, aby reklamy docierały do osób, które naprawdę Cię szukają i konsumują to, co oferujesz.

Kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę przy pisaniu ogłoszeń

  1. Na czym będzie się skupiać (np. na zabiegach upiększających dla kobiet po porodzie).
  2. Zastanów się, czy chcesz podejść do tego w pozytywny czy negatywny sposób. Pozytywnym sposobem byłoby zapytanie Czy jesteś gotowa, aby Twoja skóra wyglądała jak porcelana? A w negatywnym sensie można by zapytać Czy masz dość cellulitu na nogach?

Gdy masz już jasność co do celu reklamy, czas przejść do następnego poziomu - copywritingu.

W tym celu podam kilka krótkich zaleceń, które można łatwo zastosować. Pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić, jest przyciągnięcie uwagi, a osiągniesz to dzięki obrazowi, który wywołuje efekt przykucia uwagi.

Następnie należy napisać pytanie, które wzbudza zainteresowanie, na przykład: Czy chcesz nosić bikini, nie martwiąc się o cellulit, czy chcesz uzyskać olśniewający wygląd, czy chcesz uzyskać wspaniały wygląd?

Następnie należy udzielić odpowiedzi na te same pytania, na przykład: "Pokażę Ci najbardziej innowacyjną technikę redukcji cellulitu..., która pozwala osiągnąć rezultaty... w czasie krótszym niż...".

I wreszcie wezwanie do działania. Konieczne jest poinformowanie klienta, co musi zrobić, aby otrzymać to, co oferujesz, na przykład: "Odwiedź nasz salon kosmetyczny przed..., aby otrzymać rabat w wysokości...". "Odwiedź naszą stronę internetową, aby uzyskać bezpłatną diagnozę". Po napisaniu reklamy przechodzimy do jej wizerunku.

Jak powinien wyglądać obraz Twojej reklamy na Facebooku?

Obraz jest kluczowym elementem reklamy, dlatego należy o niego odpowiednio zadbać. Obraz musi być odpowiedni, musi przyciągać wzrok już na pierwszy rzut oka. Możesz dodać tekst, ale jeśli to zrobisz, nie twórz projektu z wieloma różnymi czcionkami, które sprawiają, że wygląda on na przesycony, pamiętaj, że jeśli obraz nie jest zrozumiały, nie wywoła pożądanego efektu i wpływu, a wręcz przeciwnie - wywoła efekt negatywny.

Nie mówię, że należy je kopiować, ale szukać pomysłów na stworzenie projektu, który będzie odpowiadał potrzebom i potrzebom Twojej firmy. Nie zapominaj o przestrzeganiu palety kolorów i stylu, jaki masz w swoim wizerunku firmowym.

Jeśli nie masz grafika, możesz skorzystać z aplikacji do projektowania, takich jak Canva czy Spark Post firmy Adobe.

Jakiego formatu reklamy należy użyć, aby reklama była skuteczna?

Ważne jest również, abyś znał dostępne formaty reklam na Facebooku i wiedział, jakie korzyści oferuje każdy z nich. Ogólnie rzecz biorąc, istnieją dwa rodzaje reklam: reklamy w prawej kolumnie i reklamy w Kanale aktualności.

Główną różnicą jest miejsce, w którym reklama zostanie umieszczona, a także dozwolona ilość tekstu i rozmiar obrazu. Prawie wszystkie typy reklam, które przeanalizujemy, można wykorzystać w każdym rodzaju reklamy, dlatego pokrótce przyjrzyjmy się różnicom między tymi dwoma głównymi formatami.

Format 1: reklama na prawym pasku bocznym

Ten format reklamowy jest najbardziej tradycyjnym i powszechnie stosowanym formatem reklamowym na Facebooku, pojawiającym się po prawej stronie News Feedu użytkownika. Był to pierwszy rodzaj reklamy w tym serwisie społecznościowym i jest on stosowany do dziś.

Chociaż reklamy w News Feed mają większe szanse na interakcję dzięki funkcjom reklamy natywnej, nie należy zapominać o reklamach w prawej kolumnie. Zauważyliśmy, że kliknięcia i konwersje z tych reklam mają niższy koszt. Aby reklama w prawej kolumnie odniosła sukces, musi być istotna, mieć propozycję wartości, dobrą prezentację wizualną i wezwanie do działania.

Format 2: Ogłoszenie w dziale aktualności

Reklama w kanale informacyjnym pojawia się bezpośrednio w kanale informacyjnym użytkownika i jest bardziej zbliżona do reklamy natywnej. Z naszego doświadczenia wynika, że te reklamy mają wyższy współczynnik interakcji niż reklamy w prawej kolumnie, ale mogą być też droższe. Powinny one również być zgodne z najlepszymi praktykami dotyczącymi postów organicznych na Facebooku, być angażujące i mieć dobrą prezentację wizualną.

Na Facebooku istnieje wiele różnych typów reklam, które można wykorzystać do reklamowania się. Wymienię kilka najbardziej znanych, które wchodzą w zakres dwóch głównych formatów reklam.

  • Reklama wideo

  • Fot. reklama

  • Reklama wieloproduktowa

  • Reklama lokalna

  • Oferta reklamowa

  • Reklama imprezy

  • Reklama retargetingowa

  • Posty promowane

Reklama retargetingowa kieruje reklamę do określonej listy wcześniej zidentyfikowanych osób. Czy zauważyłeś kiedyś reklamy, które "śledzą" Cię w Internecie po odwiedzeniu określonej witryny? To jest reklama retargetingowa.

Poznaj swojego klienta lepiej niż on sam siebie.

Największą korzyść z reklamowania się na Facebooku daje bardzo dobra znajomość swoich klientów, ponieważ jeśli masz ich dane dotyczące m.in. sympatii, danych demograficznych, zainteresowań, preferencji, nawyków, zachowań, będziesz mógł lepiej ich ukierunkować, a Twoja reklama dotrze do tych, do których chcesz, aby dotarła.

Aby zachować i uporządkować ten rejestr informacji, proponuję użyć oprogramowanie zarządzająceJeśli jeszcze go nie masz, odwiedź ten link, aby dowiedzieć się, jak wiele korzyści może przynieść Twojej firmie.

Na zakończenie chciałbym przypomnieć o czterech podstawowych elementach, które musi posiadać reklama na Facebooku:

  • Bądź atrakcyjny wizualnie

  • Bądź istotny

  • Przedstawienie atrakcyjnej propozycji wartości

  • Wyraźne wezwanie do działania

Nie trać czasu na projektowanie wspaniałych zdjęć, a następnie wyrzuć je do kosza, ponieważ nie wiesz, do kogo chcesz dotrzeć. Skorzystaj z narzędzi do targetowania i zamień swoje kampanie reklamowe na Facebooku w zyski dla swojego salonu kosmetycznego.

Platforma do zarządzania reklamami na Facebooku poprowadzi Cię przez proces tworzenia reklam za pomocą prostych instrukcji krok po kroku, abyś nie czuł się przytłoczony i mógł dotrzeć do idealnego klienta z idealną reklamą.