Ostrzeżenie! Oszustwa i inne brzydkie praktyki w branży kosmetycznej

News

Co jakiś czas słyszy się o tym, że jakaś firma kosmetyczna padła ofiarą kolejnego oszustwa. Czasami przewracasz oczami z politowaniem ("To było takie proste do przewidzenia"), ale czasami zaczynasz się niepokoić - oszuści potrafią naprawdę zaskoczyć swoją pomysłowością. Przyjrzyjmy się najpopularniejszym oszustwom i nieuczciwym praktykom, jak można rozpracować ich metody działania i nauczyć się, jak zabezpieczyć przed nimi swój biznes.

Oszustwo z nadpłatą

"Witam, chciałabym zarezerwować termin na upięcia ślubne dla 9 druhen. Zapłacę Pani od razu kartą, ale chcę prosić o ogromną przysługę - panie przyjadą autobusem, a ja obecnie nie jestem w stanie zapłacić kierowcy autobusu. Jeśli nadpłacę Ci potrzebną kwotę, czy przelejesz ją kierowcy, proszę? To na pewno bardzo by mi pomogło!".

Jak to działa?

To konkretne oszustwo nie jest skierowane tylko do branży fryzjerskiej i kosmetycznej - zostało zgłoszone również w niezliczonych innych. Dokładna narracja zależy od branży, którą atakują, jednak pewne istotne punkty zawsze pozostają takie same. Chcą zarezerwować dużą wizytę, deklarują gotowość do natychmiastowej zapłaty i proszą Cię o małą przysługę - następnie płacą więcej niż potrzebują, abyś mógł przelać nadpłacone pieniądze bezpośrednio do osoby trzeciej. W rzeczywistości karta użyta do sfinalizowania płatności jest fałszywa lub skradziona - a osoba trzecia jest w rzeczywistości oszustem. Prawowity właściciel karty kwestionuje płatność lub jest ona blokowana przez bank...., ale "nadpłacone" pieniądze bezpiecznie docierają do oszusta. Dziewięciu druhów, oczywiście, nigdy nie przybywa.

Jak zachować bezpieczeństwo?

Przede wszystkim - nabierz podejrzeń, gdy nowy klient nagle chce zarezerwować wizytę na dużą kwotę (zwłaszcza jeśli tak naprawdę nie pyta o szczegóły samej usługi). Duży rachunek jest po to, aby Cię skusić i sprawić, że "przepłacona" kwota wyda Ci się mniej znacząca. Domagaj się najpierw kontaktu przez telefon komórkowy (może to zniechęcić mniej wytrwałych oszustów) i zdecydowanie odrzucaj wszystkie oferty, które wymagają przekazania komukolwiek pieniędzy.

Oszustwo dotyczące rezerwacji online

Jane Doe (e-mail: glitteryangel342@kissykisses.com, numer telefonu: 888 999 111) zarezerwowała pasemka na całą głowę z dodatkowym Olaplexem.

Jak to działa?

Ktoś umawia się na jedną z Twoich bardziej kosztownych i czasochłonnych usług za pośrednictwem rezerwacji online. Nigdy wcześniej niczego nie rezerwował, a jego dane osobowe brzmią dość podejrzanie. Zazwyczaj ich imiona są albo bardzo domyślne, albo zupełnie nierealne, email brzmi jak tymczasowy, stworzony za pomocą generatora fałszywych emaili, a numer telefonu jest zupełnie przypadkowy. Zajmują duży slot w Twoim systemie rezerwacji online, zwykle w bardzo zajętym dniu i czasie... ale nigdy nie przybywają na umówione spotkanie. W tym przypadku, najprawdopodobniej jest to albo Twoja konkurencja grająca nieczysto, albo zupełnie niepowiązana osoba robiąca głupie żarty.

Jak możesz zachować bezpieczeństwo?

Jeśli używasz systemu rezerwacji online, mądrze jest umieścić opis swoich najbardziej zaawansowanych usług i wspomnieć, że wymagasz potwierdzenia rezerwacji dokonanego przez telefon. Możesz to łatwo zrobić, jeśli używasz Versum, ponieważ generuje on własną stronę rezerwacji online, którą możesz dostosować do swoich potrzeb. Jeśli potencjalny klient nie zadzwoni, wyślij mu przypomnienie (po raz kolejny, Versum jest tutaj, aby pomóc), a jeśli nadal nie ma odpowiedzi - po prostu anuluj spotkanie.

Wskazówka: Jest jeszcze jedna rzecz, w której Versum może Ci pomóc - pozwala na zablokowanie użytkownikowi określonego adresu email możliwości dokonywania rezerwacji już nigdy więcej.

Fałszywe połączenia i wiadomości

Witam, nazywam się Michael Smith z [niewyraźnie]. Dzwonię, aby poinformować Cię, że Twoja polisa ubezpieczeniowa jest na skraju anulowania i że pieniądze zostaną przelane do ubezpieczyciela. Jeśli chce Pan/Pani zatrzymać procedurę...

Jak to działa?

Dzwoni do Ciebie ktoś, kto twierdzi, że zalegasz z rachunkiem za wodę. Albo, że twoje ubezpieczenie się przedawnia. Mruczy nazwę firmy (czasem także swoje nazwisko) tak, że nie możesz zrozumieć. Ponaglają Cię, używając bardzo ostrych i groźnych słów, sprawiając wrażenie, że w każdej chwili możesz mieć poważne kłopoty (robią to po to, abyś nie mógł zwolnić i pomyśleć przez chwilę). Jeśli chcesz załatwić sprawę, musisz podać takie rzeczy jak informacje o polisie, dane osobowe, bezpieczny kod karty i dane konta bankowego. Oczywiście, osoba dzwoniąca nie jest Twoim ubezpieczycielem... i teraz ma wszystkie Twoje poufne dane.

Jak możesz zachować bezpieczeństwo?

Nigdy, przenigdy nie podawaj żadnych danych osobom, które twierdzą, że są "oddziałem Twojego banku", "przedstawicielem Twojego ubezpieczyciela" lub kimkolwiek podobnym. Jeśli otrzymasz taki telefon lub wiadomość, najlepiej się rozłącz i zadzwoń do swojego dostawcy usług. Najprawdopodobniej dowiesz się, że nigdy nie było problemu z Twoimi rachunkami lub ubezpieczeniem.

Na co jeszcze powinieneś uważać? Wiadomości o nagrodach za próżność, które rzekomo wygrałeś, ale za których odebranie musisz słono zapłacić, telefony od "stałego dostawcy" z informacją, że czas uzupełnić zapasy produktów lub fałszywe e-maile bankowe z linkami do stron internetowych zawierających złośliwe oprogramowanie, które kopiuje Twoje dane identyfikacyjne i hasła do internetowych kont bankowych. Większość banków otwarcie twierdzi, że nie wysyła takich e-maili, więc nigdy, przenigdy nie daj się złapać na klikaniu w nie.

Produkty po okazyjnych cenach

Piękne, 7-calowe nożyczki do włosów dla fryzjera japońskie nożyczki do cięcia stali tylko 20 $ zamówienie przed wyczerpaniem zapasów!!!

Jak to działa?

Od czasu do czasu zauważasz podejrzany post - albo na swoim feedzie, albo w jednej z grup urodowych, w których bywasz, który reklamuje przypuszczalnie profesjonalne i bardzo atrakcyjnie wyglądające produkty, sprzedawane po śmiesznie niskich cenach. Kiedy jednak trafisz na stronę internetową, na której są one sprzedawane, okazuje się, że jest ona zazwyczaj źle zaprojektowana, z dziwną gramatyką i ogólnie wygląda raczej podejrzanie. Kiedy złożysz zamówienie, w najlepszym wypadku dostaniesz produkt bardzo niskiej jakości, ale zazwyczaj paczka nigdy nie dociera - cała sprawa to tylko firma typu "złap i idź". Nie zapominajmy też o sprzedawcach obwoźnych!

Jak możesz zachować bezpieczeństwo?

Jeśli coś wygląda zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe - prawdopodobnie jest. Trzymaj się bardziej wiarygodnych źródeł, zwłaszcza w przypadku tak ważnego sprzętu. Co więcej - bądź ostrożny, gdy znajdujesz produkty po okazyjnych cenach, które zazwyczaj kosztują grosze. Mogą one być przeterminowane lub zanieczyszczone w taki czy inny sposób.

Pozornie darmowe oprogramowanie

Jak to działa?

Bądźmy teraz szczerzy. Sam jesteś biznesmenem - dobrze wiesz, że w biznesie nie ma czegoś takiego jak "darmowe". Większość "darmowych" systemów zarabia na irytujących reklamach lub zakupach wewnętrznych, które dotyczą podstawowych funkcjonalności oprogramowania (np. rezerwacja online w systemie do zarządzania salonem). Zdarza się również, że w rzeczywistości ukrywają swoje ceny, sprawiając, że wierzysz, że narzędzie jest "darmowe" - ale tak naprawdę to próba, która jest darmowa, a po dwóch tygodniach dostajesz ogromny rachunek. Szukaj firm, które, jak Versum, są przejrzyste w swoich cenach.

Kolejną rzeczą dotyczącą oprogramowania jest to, że jego tworzenie to jedno, ale regularne utrzymanie i obsługa klienta wymaga więcej poświęcenia i dodatkowego zestawu rąk - co oznacza stały odpływ pieniędzy. To dlatego większość darmowych systemów jest pełna błędów (brak konserwacji) i nie można polegać na firmie, która zapewnia wsparcie w czasie rzeczywistym.

Jak można pozostać bezpiecznym?

Cóż, możemy tylko doradzić, aby dokonywać mądrych wyborów przy zakupie. Pamiętaj, że oprogramowanie salonu będzie przechowywać wszystkie Twoje (i Twoich klientów) dane, więc mądrze jest wybrać rozwiązanie, które gwarantuje najwyższej klasy bezpieczeństwo, takie jak Versum. Tanie produkty, które mają problemy z utrzymaniem, mają również problemy z bezpieczeństwem, ponieważ rzadko są aktualizowane i ulepszane. Jak to się mówi w przemyśle kosmetycznym - dostajesz to, za co płacisz!

Zasłony występują w wielu kształtach i rozmiarach. Niektóre z nich to przestępstwa, które można udowodnić (podawanie fałszywych danych identyfikacyjnych, podawanie się za przedstawiciela innej firmy lub zwykła kradzież), ale czasami masz do czynienia z firmami i organizacjami balansującymi na granicy prawa. Może się okazać, że rzeczy, które robią, technicznie nie są nielegalne... ale są głęboko oszukańcze i nastawione na zysk z Twojej nieświadomości. Bądź czujny i korzystaj tylko z tych usług, którym możesz naprawdę zaufać!

Wypróbuj Versum za darmo

[Ogółem: 7 Średnia: 4.1/5]

Spis treści

  • Oszustwo związane z nadpłatą
    • Jak to działa?
    • Jak możesz być bezpieczny?
  • Oszustwa związane z rezerwacjami online
    • Jak to działa?
    • Jak możesz pozostać bezpieczny?
  • Fałszywe połączenia i wiadomości
    • Jak to działa?
    • Jak możesz być bezpieczny?
  • Produkty po okazyjnych cenach
    • Jak to działa?
    • Jak możesz być bezpieczny?
  • Pozornie darmowe oprogramowanie
    • Jak to działa?
    • Jak możesz pozostać bezpieczny?
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.