20 przykładów logotypów barbershopów

News
  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro salony fryzjerskie
  3. 20 przykładów logotypów barbershopów

Posiadanie atrakcyjnego, uniwersalnego i rozpoznawalnego logo jest niezbędne, aby być zawsze obecnym w umysłach naszych konsumentów. Jeśli pomyślisz o najbardziej znanych markach na świecie, to od razu przypomnisz sobie ich logo. Spróbuj, pomyśl o Amazonie, McDonald's, Apple, Ferrari... Pamiętałeś ich logo? Oznacza to, że logo, które stworzyli, by reprezentować swoją markę, spełnia swoje zadanie. W tym artykule podamy Ci przykłady i wskazówki, abyś mógł sam stworzyć logo swojego salonu fryzjerskiego i żyć wewnątrz umysłów swoich konsumentów.

Pierwsza rzecz do zrobienia: strategia stojąca za projektem

Aby rozpocząć projektowanie logo powinieneś zastanowić się co chcesz przekazać swoim klientom, co chcesz aby Twoi klienci myśleli widząc Twoje logo? Jakie wartości najlepiej reprezentują Twoją markę? Kiedy już to ustalisz, możesz zacząć myśleć o tym, jak przekształcić te pomysły w obraz.

Wykorzystaj elementy charakterystyczne dla Twojej firmy

Ta technika jest dość popularna i pozwala klientom natychmiast zidentyfikować, czym zajmuje się Twoja firma. W przypadku salonu fryzjerskiego można używać nożyczek, brzytew, żyletek itp.

Źródło: Freepik

Źródło: Freepik: Freepik

Trzymaj się klasyki

Jeśli wykorzystasz rozpoznawalne elementy branży, w której działa Twoja firma, nie możesz się pomylić. Czy to kolory, które identyfikują Twój typ działalności, czy też charakterystyczna typografia. Barbershops są generalnie kojarzone z kolorem niebieskim i czerwonym ze względu na projekt wczesnych pomieszczeń, oto przykład, jak możesz włączyć te kolory do swojego logo, nadając mu klasyczny charakter z kilkoma świeżymi elementami.

Źródło: Freepik


Postaw na jeden typ projektu

Jeśli trafisz na styl projektowania, który Ci się podoba, pasuje do Twojej marki i przekazuje to, czego szukasz, użyj go jako podstawy swojego wizerunku graficznego. Czy tovintage, retro czy może minimalizm, trzymaj się tego i buduj wokół tego rozpoznawalną tożsamość.

Źródło: Freepik

Narzędzia do projektowania logo

Jeśli jesteś początkującym biznesem, najlepszą rzeczą do zrobienia jest zdobycie profesjonalnego grafika i wspólna praca nad stworzeniem tożsamości graficznej Twojej firmy. Jeśli jednak chcesz podjąć wyzwanie stworzenia własnego logo od podstaw, istnieją różne narzędzia, z których możesz skorzystać.

Przede wszystkim należy zdobyć referencje i inspiracje. Poszukaj innych marek, które robią to samo i przeanalizuj sposób, w jaki wykorzystują kolory, najpopularniejsze elementy i powtarzające się rodziny krojów pisma. To da Ci pojęcie o tym, czego klient będzie oczekiwał, gdy usłyszy barbershop.

Pobierz program, w którym chcesz stworzyć logo. Idealnie byłoby użyć zaawansowanych programów do projektowania, takich jak Adobe Illustrator, ale jeśli nie jesteś jeszcze biegły w tych narzędziach, możesz uzyskać wiele platform w Internecie, które generują logo. Możesz spróbować stron takich jak Tailor Brands, Logo Maker, My Brand New Logo, Brand Crowd itp. Tutaj będziesz musiał wpisać nazwę swojej firmy, slogan, jeśli go masz, preferowane kolory i czcionki, a seria logo zostanie automatycznie wygenerowana dla Ciebie do wyboru. Biorąc pod uwagę łatwość, z jaką każdy może uzyskać dostęp do tych programów, efekt końcowy może być nieco ogólny lub powtarzalny.

Jeśli szukasz prostej alternatywy, ale mogącej wnieść nieco więcej oryginalności, możesz skorzystać z podstawowych programów do projektowania, takich jak Canva. Tam będziesz miał możliwość stworzenia logo od podstaw lub skorzystania z jednego z edytowalnych szablonów oferowanych przez platformę.

Tworząc logo należy określić kolory, które mają być użyte, typografię i ważne jest, aby rozważyć, jak będzie wyglądać w różnych formatach. To znaczy, wyobraź sobie swoje logo w sieciach społecznościowych, wizytówkach, materiałach POP itp. Dzięki temu będziesz miał pełną wizję swojego logo i jego ograniczeń.

Artykuły powiązane

  1. SWOT: mocne strony i szanse salonu fryzjerskiego
  2. Jakie urządzenia i narzędzia musisz mieć "TAK lub TAK" w swoim salonie fryzjerskim
  3. Jakie są główne wydatki salonu fryzjerskiego i jak je zmniejszyć