Zapewnienie wzajemnego szacunku i uprzejmości w salonie i spa

News

Chociaż jakość zabiegów wykonywanych przez Ciebie i Twój personel oraz czystość Twojej firmy mówią wiele o Twojej marce, nic nie przemawia głośniej niż to , jak ludzie są traktowani w Twojej firmie - zarówno Twoi klienci, pracownicy, jak i Ty sam. Wzajemny szacunek i uprzejmość są podstawą każdego udanego biznesu, ale utrzymanie tych cech wymaga wiele pracy i nerwów ze stali. Twój salon lub spa ma być miejscem relaksu dla klientów, którzy bardzo potrzebują nowego wyglądu, wspaniałym miejscem pracy dla Twoich pracowników oraz biznesem, z którego możesz być dumny. Jak więc upewnić się, że wszyscy w Twojej firmie są wobec siebie pełni szacunku i uprzejmi? Zacznij od stworzenia zasad!

Szacunek i uprzejmość - klienci

Klienci są podstępni, ponieważ wnoszą do Twojego biznesu różne emocje. Niektórzy wchodzą do salonu płacząc z powodu swojego zniszczonego wyglądu, inni patrzą z góry na Ciebie, Twój personel i innych klientów. Z kolei niektórzy wchodzą z błyszczącym wyrazem twarzy i od razu poprawiają Ci humor. Oczywiście, nie martwimy się o promienie słońca - to na rozrabiakach musimy się skupić. Pamiętaj, że chociaż Ty i Twój zespół możecie mieć grubą skórę w kontaktach z trudnymi klientami, inni klienci mogą nie mieć. Wyobraź sobie klienta, który jest myty przez jednego z Twoich fryzjerów - trochę się odpręża i jest w stanie czystej błogości. Nagle zostaje przywrócony do rzeczywistości, kiedy klient dwa miejsca dalej zaczyna rozmawiać z przyjacielem przez telefon głośnomówiący. To nie tylko rujnuje doświadczenia tego klienta, ale może również spowodować, że jeśli czegoś z tym nie zrobisz, otrzymasz negatywną recenzję.

Aby odpowiednio radzić sobie z nieuprzejmymi i jawnie lekceważącymi klientami, powinieneś egzekwować politykę zachowania klienta. W ten sposób zmniejszysz szanse na to, że będziesz musiał znosić nieświadome lub wprost złośliwe osoby, które mogą narazić Twój biznes na szwank. Do najczęstszych winowajców należą:

  • Plotkarze: osoby, które rozpowszechniają kłamstwa i plotki na temat innych klientów, pracowników lub Ciebie.
  • Pyskaci klienci: osoby, które używają wulgarnego języka na terenie Twojej firmy i/lub w wiadomościach wysyłanych do Twojej firmy.
  • Nieuważni klienci: osoby, które są zbyt głośne, rozmawiają przez zestaw głośnomówiący, przeszkadzają innym klientom, pracownikom lub Tobie.
  • Klienci używający mowy nienawiści: obraźliwe określenia, rasistowskie uwagi i mowa nienawiści ze względu na płeć, orientację seksualną, religię lub poglądy osobiste.
  • Osoby stosujące przemoc fizyczną: klienci, którzy fizycznie napadają na Ciebie, Twój personel lub innych klientów.

Szacunek i uprzejmość - personel

Dla większości właścicieli salonów i spa praca z zespołem specjalistów może być zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem. Nie tylko zapewniają oni klientom relaksujące zabiegi i cudowne przemiany, ale również reprezentują cały Twój biznes - i tu właśnie może się zrobić gorąco. Podobnie jak nieuprzejmi klienci, Twoi pracownicy mogą również przyjąć niewybredne nawyki, co może prowadzić do negatywnych opinii o Twojej firmie oraz słownych lub nawet fizycznych utarczek między nimi a klientami, Tobą lub nawet nimi samymi. Chociaż pracownik może stracić zimną krew z wielu powodów, musi pamiętać, że jest dostawcą usług i jako taki, są one utrzymywane na wyższym poziomie niż sfrustrowany klient. Jednakże, sfrustrowany pracownik niekoniecznie musi być awanturnikiem. Złe nasiona to ci, którzy nie biorą pod uwagę swoich działań i pracują bez szacunku dla innych wokół siebie.

Aby odpowiednio radzić sobie z pracownikami, którzy nie okazują szacunku lub uprzejmości Tobie, Twoim klientom lub innym pracownikom, wprowadź politykę zachowania pracowników, która wyjaśnia, jakie zachowania nie będą tolerowane w miejscu pracy. Polityka ta pokazuje pracownikom dokładnie, jakie zachowania są nieakceptowane w Twoim miejscu pracy - zmniejszając w ten sposób szanse na wystąpienie niekomfortowych sytuacji w Twoim salonie lub spa. Ten rodzaj polityki jest skierowany przede wszystkim do pracowników, którzy:

  • Plotkują: na temat innych pracowników, klientów lub Ciebie.
  • Odmawiają: zwłaszcza swoim przełożonym.
  • Kłócą się publicznie: niezależnie od tego, czy chodzi o spór wynikający z nieporozumienia z klientem, pracownikiem czy z Tobą.
  • Używają wulgarnego języka: niezależnie od tego, czy jest on skierowany do Ciebie, współpracownika czy klienta.
  • Niesą wyrozumiałe wobec innych: obejmuje to opuszczanie dłuższych przerw w pracy, spóźnianie się do pracy, ignorowanie próśb klientów, pracowników lub swoich.
  • Nie przykładają się do swoich obowiązków: pracownicy, którzy nie pracują tak ciężko jak reszta zespołu lub po prostu nie są graczami zespołowymi.
  • Używanie mowy nienawiści: obraźliwe określenia, rasistowskie uwagi i mowa nienawiści ze względu na płeć, orientację seksualną, religię lub poglądy osobiste.
  • Używanieprzemocy fizycznej: osoby, które fizycznie atakują Ciebie, Twoich klientów lub innych członków personelu.

Egzekwowanie zasad uprzejmości

Kiedy już masz gotowe zasady, czas je zaprezentować. Pamiętaj, że mają one na celu wyjaśnienie pracownikom i klientom zachowań, które nie są tolerowane na terenie firmy, aby stworzyć przyjazną i profesjonalną atmosferę. Jeśli chodzi o przedstawienie ich klientom, można to zrobić na kilka sposobów - większość salonów i spa ma takie zasady umieszczone na swoich stronach w mediach społecznościowych, na stronie internetowej lub wydrukowane i powieszone w firmie. Jeśli zdarzy Ci się mieć klienta, który zachowuje się lekceważąco, rozważ wysłanie mu zasad bezpośrednio za pomocą funkcji wiadomości Versum.

Jeśli chodzi o pracowników, powinieneś dostarczyć im zarówno fizyczną, jak i cyfrową kopię, jak tylko będziesz miał je gotowe. Ponieważ Twój zespół reprezentuje całą firmę, powinien dokładnie wiedzieć, jakie zachowania są nie do zaakceptowania w Twoim salonie lub spa. Dodatkowo, jeśli zatrudniasz nowych pracowników, upewnij się, że oni również otrzymają kopię.

Twój biznes ma być słodką ucieczką dla klientów i przyjaznym miejscem pracy dla Twojego zespołu - tylko dzięki wzajemnemu szacunkowi i uprzejmości dla siebie nawzajem, salon lub spa może naprawdę rozkwitnąć!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści.

  • Szacunek i uprzejmość - klienci
  • Szacunek i uprzejmość - pracownicy
  • Egzekwowanie zasad uprzejmości
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.