Dlaczego utrata klienta jest bardziej bolesna niż myślisz?

News

To bolesne - bez względu na to, czy jest to klient po raz pierwszy, czy stały - utrata klienta jest czymś, czego chcesz uniknąć za wszelką cenę. Być może mówisz sobie: "no cóż, klienci przychodzą i odchodzą" - i to prawda, jednak powinieneś wziąć pod uwagę ilość zasobów, czasu i serca, jakie włożyłeś w utrzymanie klientów związanych z Twoją firmą.

Ale zanim będziesz wiedział na pewno, nie skreślaj klienta od razu! Tylko dlatego, że nie zapłacił ci wizytę na jakiś czas nie oznacza, że są one stracone! Wszyscy jesteśmy ludźmi i różne rzeczy przychodzą!

Koszty pozyskiwania klientów

Prawie wszyscy doświadczeni właściciele salonów zgadzają się z tym, że pozyskiwanie nowych klientów jest kosztowne. Prawdopodobnie masz budżet na działania marketingowe, ale czy kiedykolwiek obliczyłeś koszt pozyskania każdego klienta? W Versum możesz łatwo znaleźć liczbę nowych klientów, którzy odwiedzili Twój salon w określonym przedziale czasowym. Mając tę liczbę na uwadze, podziel ją przez swoje wydatki marketingowe, aby zobaczyć, ile wydałeś na pozyskanie każdego klienta.

Jeśli od jakiegoś czasu doświadczasz utraty klientów, to te liczby mogą być dla Ciebie niepokojące.

Zerwane więzi emocjonalne

W branży fryzjerskiej i kosmetycznej chodzi przede wszystkim o to, aby klient wyglądał i czuł się wspaniale - nic więc dziwnego, że między pracownikami salonu a klientami, zwłaszcza tymi stałymi, nawiązują się więzi emocjonalne. Kiedy zauważysz, że jeden z Twoich stałych klientów opuszcza salon po drugiej stronie ulicy z nowym wyglądem, prawdopodobnie masz złamane serce. Ciężko pracowałeś, aby zdobyć zaufanie klienta, oferując mu zniżki, pozwalając na rezerwację po godzinach i pocieszając go, gdy był w dołku. Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się coś takiego, to są szanse, że nie czułeś się wystarczająco dobry lub nawet zdradzony przez klienta.

Jak możesz przywrócić utraconych klientów?

Jeśli nie podejmiesz próby sprowadzenia klientów z powrotem, to nie wrócą oni do Twojego salonu. Mając to na uwadze, należy skupić się na dwóch rzeczach:

  • Dlaczego klienci znikają?
  • Czy zrobiłeś wystarczająco dużo, aby utrzymać klientów przywiązanych do Twojego salonu?

Dlaczego oni znikają?

Klienci mogą opuszczać Twój biznes z wielu powodów - nie czują się związani z Twoim salonem, Twoje ceny mogą być zbyt wysokie,jakość Twojej pracy może być niższa niż oczekiwali, a może Twoja konkurencja wyglądała dla nich bardziej atrakcyjnie. Chociaż na niektóre z tych czynników możesz nie mieć wpływu, powinieneś rozwiązać te, na które masz wpływ. Doskonałym miejscem do rozpoczęcia jest sekcja recenzji online. Sprawdź swoją firmę i zobacz, co klienci powiedzieli na jej temat - są szanse, że jeśli robisz coś źle, znajdziesz tam odpowiedź. Możesz również porozmawiać z personelem na ten temat, ponieważ pracują z klientami każdego dnia.

Czy zrobiłeś wystarczająco dużo, aby utrzymać klientów przywiązanych do Twojego salonu?

Teraz, gdy już wiesz dlaczego tracisz klientów - czas na działanie. Jeśli wcześniej nie udało Ci się wywrzeć na nich wpływu, teraz masz drugą szansę! Ważne jest, abyś dał znać swoim utraconym klientom, że nadal o nich dbasz i że podjąłeś kroki w celu poprawy swojego salonu - dzięki temu będziesz w stanie zapewnić im lepsze doświadczenia w salonie. Wyślij newsletter z informacjami odnoszącymi się do wszelkich zmian, które zostały dokonane w biznesie - wszystko od kompletnych zmian wystroju, do dodatkowej edukacji, zatrudnianie bardziej doświadczonych pracowników, itp.

Wymyślając pomysły na to, jak utrzymać lojalność klientów, musisz zadać sobie pytanie: "co powstrzymuje moich klientów przed pójściem do innego salonu"? Jeśli masz problem z wymyśleniem chociaż jednego powodu, dla którego powinni zostać, powinieneś to natychmiast naprawić! Czasami nawet najprostsze zmiany mogą być znaczące.

Wskazówka: Rozważ zaproszenie klientów do wzięcia udziału w Twoim programie lojalnościowym - są oni nagradzani za swoje zakupy i polecanie Twojego salonu. A co najlepsze, Versum prowadzi go automatycznie za Ciebie! Zobacz wszystkie korzyści płynące z Programu Lojalnościowego, tutaj!

Co możesz zrobić, aby przyciągnąć nowych klientów?

Skup się na swoim marketingu - chcesz wiedzieć, w jaki sposób klienci dowiedzieli się o Twoim salonie. Zamiast pompować budżet w reklamy, które nie działają, zapytaj klientów, co ich do niego przyciągnęło. Następnie przechowuj te informacje w kartotece klientów Versum - na koniec miesiąca zobacz, które źródła pozyskiwania przyniosły najwięcej klientów i przeznacz swój budżet właśnie na nie!

Kiedy już zdobędziesz nowych klientów, chcesz uniknąć popełniania tych samych błędów, które kosztowały Cię poprzednich klientów, a co najważniejsze, dać im powód, aby wybrali Twoją firmę zamiast konkurencji! Zanim klient po raz pierwszy opuści salon, zaproś go do przyłączenia się do programu lojalnościowego i zachęć go do ponownej rezerwacji! Jeśli zostawili Ci swoje dane kontaktowe, możesz to również wykorzystać na swoją korzyść. W swoim systemie Versum, wysyłaj spersonalizowane treści do wybranych grup klientów, które mogą być filtrowane w oparciu o płeć, wiek, punkty lojalnościowe, zakupy zabiegów i inne.

Zdobywanie lojalnych klientów salonu nie odbywa się z dnia na dzień. Musisz być cierpliwy i wykraczać poza swoje obowiązki w zakresie zabiegów i obsługi klienta - podczas gdy wszystko, czego potrzeba, aby stracić klienta, to brak porozumienia lub brak zachęty do powrotu do Twojej firmy. A utrata klienta nie tylko zaszkodzi Ci finansowo, ale także emocjonalnie. Przestań tracić klientów i postaw swój salon na nogi! Z pomocą Versum masz nad tym kontrolę! Wypróbuj Program Lojalnościowy, statystyki i rejestry klientów Versum za darmo!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 3 Średnia: 5/5]

Table of Contents

  • Koszty pozyskiwania klientów
  • Emocjonalne więzi zostają zerwane
  • Jak przywrócić utraconych klientów?
  • Dlaczego oni znikają?
  • Czy zrobiłeś wystarczająco dużo, aby utrzymać przywiązanie klientów do Twojego salonu?
  • Co możesz zrobić, aby przyciągnąć nowych klientów?
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.