Co sprawia, że recepcjonistka salonu fryzjerskiego i kosmetycznego jest "idealna"

News

Są na pierwszej linii frontu, jeśli chodzi o kontakty z klientami - serwują im kawę, okazjonalne słodycze i pytają, jak im mija dzień - to nikt inny jak recepcjonistki salonów. Choć niektóre z tych zadań nie wydają się bardzo trudne do wykonania, to tylko kilka z wielu, do których recepcjonistki są przydzielane. Czym więc charakteryzuje się idealna recepcjonistka w salonie fryzjerskim i kosmetycznym?

Prezentacja

Wyobraź sobie, że jesteś pierwszym klientem w nowym salonie kosmetycznym - zarezerwowałeś zabiegi dla grupy gości i udajesz się na miejsce. Wchodzisz do budynku i wita Cię osoba zza recepcji salonu kosmetycznego, która po prostu spogląda w górę znad swojego telefonu, aby powiedzieć "cześć, dam Ci znać, kiedy technik będzie dla Ciebie gotowy" i wraca do surfowania po sieci. Recepcjonistka w salonie kosmetycznym z takim podejściem będzie plamą na Twojej reputacji, zwłaszcza jeśli Twoi klienci mają wysokie oczekiwania wobec Twojej firmy - dlatego nienaganne jest, aby recepcjonistka wiedziała, jak się odpowiednio zachowywać. Idealny recepcjonista powinien skupić całą swoją uwagę na klientach, kiedy po raz pierwszy wchodzą do salonu, zwłaszcza tych nowych, ponieważ jest to idealna szansa na przekształcenie ich w stałych klientów! Recepcja salonu kosmetycznego jest pierwszą rzeczą, jaką widzą klienci wchodzący do Twojej firmy - upewnij się więc, że są oni witani z otwartymi ramionami, otrzymują napoje i są pytani o swój dzień!

Umiejętności marketingowe

Oprócz tego, że recepcja w salonie kosmetycznym jest perfekcyjna, Twój pracowity pracownik powinien być również dobrze zorientowany w marketingu. Ponieważ recepcjonista w salonie kosmetycznym jest pierwszą osobą, która ma kontakt z klientem, ma on do odegrania ważną rolę. Doskonała recepcjonistka powinna być zaznajomiona z aktywnymi promocjami salonu, najnowszymi zabiegami i usługami uzupełniającymi do tych, które klienci otrzymują, a wszystko po to, aby generować większe zyski dla firmy. Samo podawanie napojów klientom i pytanie jak im mija dzień to za mało! Podczas gdy klient siedzi i delektuje się filiżanką kawy, poinformuj go o najnowszych ofertach, ale upewnij się, że są one komplementarne do tego, na co jest aktualnie zarezerwowany! Polecenie przycięcia brody o -20% klientce, która umówiła się na balayage w kolorze dusty pink, najprawdopodobniej nie zakończy się sprzedażą - ale butelka szamponu zachowującego kolor, aby upewnić się, że balayage nie zmyje się, będzie bardziej niż prawdopodobne, że zadziała!

Byłoby również korzystne dla recepcjonistki, aby posiadała wiedzę na temat procesów leczenia i retuszu. Balayage nie będzie trwał wiecznie, a odrost jest nieunikniony, dlatego też zachęcanie klientów do rezerwacji sesji retuszu przed opuszczeniem salonu jest kolejną świetną okazją do osiągnięcia dodatkowego zysku i przywiązania klientów do salonu na dłużej.

Organizacja

Bez względu na to, czy jesteś stylistą, stylistką paznokci, kierownikiem salonu czy recepcjonistą - bycie zorganizowanym to warunek konieczny, aby mieć pewność, że wypełnia się powierzone zadania. W zależności od salonu, recepcjonistka może być odpowiedzialna za zarządzanie wizytami, dostępnością personelu i rejestrami klientów - wszystkie te zadania mają wysoki priorytet i powinny być wykonywane z najwyższą starannością. Wystarczy, że podwójnie zarezerwujesz dwóch klientów na tę samą datę, nie wyślesz przypomnienia o wizycie lub zapomnisz zaznaczyć w dokumentacji klienta, że ma on alergię na wybielacz i już masz kupę kłopotów. Dodatkowo, szanse na to, że znajdziesz recepcję w salonie piękności, do której możesz uciec, są nikłe - będziesz musiała radzić sobie z potencjalnie niezadowolonymi klientami na podłodze.

Aby pozostać zorganizowanym, recepcjoniści salonów fryzjerskich mają zazwyczaj dostęp do oprogramowania dla salonów, takiego jak Versum, które pomaga utrzymać wszystkie ważne elementy Twojego biznesu zorganizowane i zabezpieczone. Niezależnie od tego, czy przyjmujesz pojedyncze rezerwacje, czy całe grupy w salonie piękności, Versum sprawi, że praca recepcjonistki będzie o wiele łatwiejsza! Umówione wizyty są dzielone między pracowników, automatyczne przypomnienia są wysyłane SMS-em lub e-mailem, a wszelkie notatki mogą być zapisywane w indywidualnych kartotekach klientów, zapewniając, że wszystko jest na swoim miejscu.

Nie masz recepcjonistki? Żaden problem!

Jesteśmy w pełni świadomi, że nie każdy biznes kosmetyczny może pomieścić recepcjonistę, zwłaszcza osoby prowadzące indywidualną praktykę i salony z ograniczoną przestrzenią - i to nie jest problem! Żaden biznes fryzjerski lub kosmetyczny nie jest zbyt mały dla cyfrowego pracownika, który pomoże Ci lepiej zarządzać zadaniami, prowadzić kalendarz wizyt i aktualizować dane klientów. Recepcja w salonie fryzjerskim prowadzona przez cyfrowy system może działać równie dobrze, jeśli nie lepiej, niż jej ludzki odpowiednik - jeszcze przed pierwszą wizytą klienta system wysyła mu automatyczne przypomnienie o wizycie, a po wyjściu klienta otrzymuje on prośbę o wystawienie recenzji. Informacje o wizycie są automatycznie zapisywane w indywidualnym rekordzie klienta - wszystko od zakupionych zabiegów i produktów, po zdjęcia przed i po, formularze przyjęcia, formuły i alergie.

Przekonaj się sam, jak Versum może wzmocnić pozycję recepcjonistki w Twoim salonie kosmetycznym lub całkowicie ją zastąpić! Rozpocznij darmowy test już dziś i prowadź swój biznes z łatwością!

[Total: 2 Average: 5/5]

Spis treści.

  • Prezentacja
  • Umiejętności marketingowe
  • Zachowanie organizacji
  • Nie ma recepcjonistki? Żaden problem!
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.