Jak działa voucher jako ważna karta do głosowania w Chile?

News
  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Jak działa bon ...

Czy wiesz, że w Chile wszystkie sprzedaże kartą, które otrzymujesz za pomocą karty, są automatycznie zgłaszane do SII? Dzieje się tak niezależnie od dostawcy płatności, od tego, czy otrzymujesz zapłatę online, czy poprzez fizyczny POS w sklepie, a także niezależnie od wybranego w SII modelu wystawiania dokumentów podatkowych.

Jeśli to wszystko brzmi jak chiński mandaryński, nie martw się: tutaj wyjaśniamy to wszystko za pomocą jabłek i pomarańczy.

Różnice między bonem a boletą (paragonem fiskalnym)

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest bon towarowy. Za każdym razem, gdy płacisz kartą w terminalu POS lub fizycznym, urządzenie drukuje lub daje Ci możliwość wydrukowania vouchera. Ten mały kawałek papieru nazywa się "voucherem".

Obecnie wszystkie płatności kartą w Chile generują voucher, nawet w przypadku tych transakcji, które odbywają się przez Internet. W tym drugim przypadku voucher jest cyfrowy i wyświetli się na ekranie w momencie dokonywania płatności lub dotrze do nas pocztą.

Z koleiboleta to dokument podatkowy, który otrzymuje się od osoby, która sprzedała nam produkt lub usługę. Boletas to nie bony, a bony to nie paragony, choć jak wyjaśnimy później, istnieje pewien trik, dzięki któremu nie trzeba wystawiać paragonu za sprzedaż otrzymaną kartą.

Czy to prawda, że wszystkie bony są zgłaszane do SII?

Tak, za każdym razem, gdy otrzymujesz płatność kartą kredytową, debetową lub przedpłaconą w Chile, procesor płatności zgłasza tę sprzedaż do SII. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy voucher nie jest drukowany.

Co znaczy, że bony towarowe są zgłaszane do SII?

Oznacza to, że wszystkie sprzedaże, których dokonujesz za pomocą kart, są znane SII i znajdują się w rejestrze sprzedaży i zakupów na Twojej stronie SII.

Jak skonsultować elektroniczne bony towarowe w SII?

Aby zapoznać się z voucherami, które procesor płatniczy zgłosił do SII, należy wykonać poniższe kroki:

  1. Na swojej stronie SII przejdź do zakładki Fakturowanie → Rejestr zakupów i sprzedaży.
  2. Wybierz okres do konsultacji, a następnie zakładkę "Sprzedaż".
  3. Szukaj wiersza z napisem "Elektroniczne bony płatnicze (48)".
  4. Aby sprawdzić, ile sprzedaży kart zostało zgłoszonych, należy sprawdzić kolumnę "Suma dokumentów".
  5. Aby sprawdzić ile wynosi suma cząstkowa zwolniona, suma cząstkowa netto, VAT oraz suma kwot otrzymanych poprzez płatności kartą, należy zapoznać się z kolumnami po prawej stronie.

Co to znaczy, że bon jest ważny jako paragon?

Zacznijmy od przypomnienia, że w Chile zawsze musisz wystawić elektroniczny voucher lub elektroniczną fakturę za sprzedaż produktów i usług. Można to zrobić na dwa sposoby: z aplikacji SII, która jest dość ograniczona, lub poprzez elektroniczny billing.

Jeśli aplikacja SII nie działa dla Ciebie, tak jak dla wielu firm, oznacza to, że prawdopodobnie będziesz musiał zatrudnić elektronicznego billera, usługę, która kosztuje około 20 000 pesos miesięcznie. Często własny dostawca płatności zaoferuje Ci taką usługę.

Teraz, dzięki uchwałom SII nr 76 i 176, bon może obowiązywać jako rachunek. Ten hack pozwala na zapisanie billera. Nie zadziała dla wszystkich, ale może zadziała dla Ciebie.

Czy voucher jest ważny jako paragon?

Jeśli spełniasz wymienione tu warunki, możesz zaoszczędzić na kosztach billera:

  1. Nie zbierasz sprzedaży od osób trzecich. Wszystkie płatności, które otrzymujesz kartą, są sprzedażą firmy, która zatrudniła dostawcę płatności i otrzymuje rozliczenie z tej sprzedaży.
  2. Cała lub znaczna większość Twojej sprzedaży to sprzedaż kartami. Jeśli tylko niewielka część Twojej sprzedaży odbywa się za pomocą karty, nie będzie to dobre rozwiązanie, ponieważ w większości przypadków będziesz musiał wystawić paragon dla billingera.
  3. Uznałeś, że korzystanie z usług emitenta SII jest niepraktyczne. W większości przypadków będzie to spowodowane tym, że wykonujesz wiele sprzedaży dziennie - w takim przypadku wystawiający SII będzie bardzo powolny i uciążliwy.
  4. Twój klient NIE potrzebuje paragonu. Na przykład dostawcy usług medycznych preferują szczegółowy voucher, aby ich klienci mogli dokonać zwrotu kosztów. Ponieważ bon ważny jako boolowski nie zawiera szczegółów dotyczących świadczeń, nie byłby dobrym rozwiązaniem.

Jeśli spełniasz te warunki, nie zastanawiaj się i aktywuj opcję vouchera w SII!

Jak aktywować opcję kuponu ważnego jako paragon w SII

  1. Zaloguj się do SII i przejdź do zakładki Usługi online Elektroniczny bon sprzedaży i usług (zdjęcie 1).
  2. Wybrać "Deklaracja modelu emisji" (zdjęcie 2).
  3. Wybierz drugą opcję o nazwie "No Boleta de Ventas y Servicios cuando recibito un pago electrónico" (zdjęcie 3).

Co się stanie, gdy w SII aktywuję opcję bonu jako ważny paragon?

Po włączeniu w SII opcji bon ważny jako paragon nic nie dzieje się na poziomie POS-a lub procesora płatniczego. Dzieje się tylko tyle, że od tego momentu wszystkie bony, które są zarejestrowane w SII, są zaliczane przez SII do borowików.

Nic nie dociera do klienta końcowego, nie zaczynasz magicznie wysyłać PDFów, nic z tych rzeczy. Jest to po prostu zmiana na poziomie SII.

Czy możliwe jest tworzenie bonów mieszanych? Czy możliwe jest tworzenie bonów obowiązujących jako paragony z sumami cząstkowymi podlegającymi i zwolnionymi?

W skrócie: tak, ale nie wszystkie POS-y to obsługują i o ile nie zintegrujesz programu kasowego z POS-em, będzie to dość uciążliwe.

Bon mieszany to taki, który posiada część zwolnioną z podatku VAT oraz część objętą podatkiem VAT. Niestety, w 2022 roku większość POS-ów i procesorów płatniczych nie pozwala na stosowanie bonów mieszanych.

Oznacza to, że przez większość czasu POS będzie miał domyślne ustawienie - powiedzmy jako przykład, sprzedaż dotknięta - i wszystkie sprzedaże, które wykonasz, będą raportowane do SII z tym ustawieniem. W takim przypadku, jeśli chcesz dokonać sprzedaży zwolnionej - bo np. sprzedałeś usługę, która nie jest objęta podatkiem VAT - będziesz musiał zmienić to ustawienie przed dokonaniem transakcji. Jeśli tego nie zrobisz, to POS zgłosi sprzedaż opodatkowaną VAT do SII i będziesz miał problem, bo nie naliczałeś VAT od tej sprzedaży.

Jeśli stale musisz dokonywać zarówno sprzedaży opodatkowanej, jak i zwolnionej, masz dwie możliwości:

  1. Pamiętaj, aby przed każdą sprzedażą wybrać odpowiednią opcję w POS. Ból w dupie. ????
  2. Użyj oprogramowania, które integruje się z Twoim POS i raportuje mieszany bon (jak AgendaPro ????).

Zgłosiłem ważny bon jako boolowski jako affecto, gdy był zwolniony z podatku. Czy można zmienić rodzaj sprzedaży po dokonaniu przeze mnie transakcji?

Nie, nie możesz. Jeśli popełnisz błąd w konfiguracji POS i wybierzesz np. "venta afecta", gdy sprzedaż jest zwolniona, będziesz musiał skorygować księgę sprzedaży w SII. W tym celu trzeba będzie wystawić notę uznaniową na kwotę błędnie wykazanej sprzedaży i zarejestrować ją ręcznie w serwisie.

Jeśli zamierzasz używać ważnych bonów jako paragonów i dokonujesz zarówno sprzedaży opodatkowanej, jak i zwolnionej, znacznie lepiej jest skorzystać z programu zintegrowanego z POS, który automatycznie wybiera rodzaj bonu. Albo jeszcze lepiej, że generuje mieszany voucher, więc Twój klient nie musi machać kartą dwa razy.

Jak AgendaPro pomaga mi, jeśli działam z voucherem, który jest ważny jak bilet?

Jeśli zakontraktujesz POS zintegrowany z platformą, a w SII zaznaczysz opcję, by bon był używany jako paragon, AgendaPro upraszcza Ci życie:

  1. Gdy obciążasz tylko pozycje afektywne (takie jak np. produkty), AgendaPro powie POS-owi, aby wygenerował bon afektywny i zgłosił tę sprzedaż jako sprzedaż VAT do SII.
  2. Jeśli obciążasz tylko pozycje zwolnione z VAT (np. usługa zwolniona), AgendaPro poinstruuje POS o konieczności wygenerowania bonu zwolnionego.
  3. Jeśli w tej samej transakcji obciążasz zarówno pozycje opodatkowane jak i zwolnione z podatku, AgendaPro poinstruuje POS o konieczności wygenerowania vouchera mieszanego. W tym celu pogrupuje pozycje zwolnione w podzakładkę zwolnione, a pozycje zwolnione w podzakładkę zwolnione.
  4. AgendaPro dostarcza szczegółowy raport zawierający Wszystkie sprzedaże, które realizujesz za pośrednictwem naszego POS. Automatycznie zapisywany jest również numer vouchera. Ten raport sprzedaży jest niezbędny dla księgowych naszych klientów.
  5. Wszystkie transakcje są automatycznie kwadratowane. Nie tylko automatyzujesz bilansowanie gotówki, ale proces płatności jest znacznie szybszy, a doświadczenie klienta jest znacznie bardziej wow, gdy widzi swoje nazwisko na POS.

Ten post nie jest rekomendacją ani instrukcją, jak powinieneś działać. Zalecamy, aby zawsze przed rozpoczęciem handlu skonsultować się z księgowym. Jeśli nie znasz księgowego, możemy skierować Cię do jednego z setek księgowych, którzy współpracują z AgendąPro.

Powiązane artykuły:

  1. Porady dotyczące zarządzania rachunkami firmowymi
  2. 5 najlepszych praktyk usprawniających zarządzanie klientami
  3. 11 zasad kontroli zarządczej
  4. Wynajem krzeseł w salonach fryzjerskich i barberskich w Chile (część 1)
  5. Wynajem krzeseł w Chile, część 2: niezależni profesjonaliści