Przykłady kreatywnych promocji w celu przyciągnięcia nowych klientów

News
  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Przykłady kreatywnych promocji, które przyciągają ...

Powszechnie wiadomo, że branża kosmetyczna stale się rozwija. Jest to ogromna szansa na rozwój dla naszej firmy, ale oznacza to również wzrost konkurencji. W tym sensie wyróżnienie się na tle konkurencji musi być niemal równie ważnym priorytetem, jak jakość świadczonych przez nas usług.

Dlatego też, nawet jeśli nie mamy działu marketingu czy sprzedaży, musimy szukać innowacyjnych sposobów i nowych trendów w reklamie, aby promować i nagradzać lojalność klientów.

Oczywiście nie możemy osiągnąć poziomu desperacji, by rozdawać nasz produkt lub pracę i generować straty tylko po to, by pozyskać klientów, ale równowaga między usługami na wyłączność, rabatami, usługami dodatkowymi i usługami wysokiej jakości wystarczy, byśmy znaleźli się w czołówce w swojej dziedzinie.

Dlatego też niezbędne jest przedstawienie przykładów kreatywnych promocji i sposobów na przyciągnięcie - a przede wszystkim zatrzymanie - nowych klientów. W tym artykule omówimy najpopularniejsze narzędzia służące do osiągnięcia tego celu.

Jak przyciągnąć nowych klientów

Nie jest tajemnicą, że technologia stała się głównym sprzymierzeńcem każdego, kto poszukuje nowego produktu lub usługi. Wszystkie istotne informacje są na wyciągnięcie ręki, dlatego obecność w sieciach społecznościowych stała się obowiązkiem.

Dlatego też musimy jak najlepiej wykorzystać te platformy, aby przyciągnąć nowych klientów, promując nasze treści za pomocą postów na Facebooku i Instagramie, wykorzystując historie, a nawet zachęcając swoich zwolenników do udziału w loterii.

Przykłady kreatywnych promocji w mediach społecznościowych można mnożyć w nieskończoność. Niektóre firmy zamieszczają ulotki reklamowe i proszą o wykonanie zrzutu ekranu w celu uzyskania dostępu do ekskluzywnych korzyści, inne zachęcają do udostępnienia jednego z nich, a jeszcze inne po prostu oferują bonusy za śledzenie firmy.

Wspaniałą cechą tych narzędzi jest to, że umożliwiają one dotarcie do określonej grupy odbiorców. Promocja i treści będą skierowane do grupy docelowej - na przykład kobiet w wieku 20 i 40 lat z obszaru metropolitalnego - a Ty w pełni wykorzystasz swój budżet reklamowy.

Utrzymanie klientów dzięki promocjom

Najważniejszą częścią procesu pozyskiwania klientów jest to, co następuje później: lojalność klientów. Nie ma sensu dokonywać sprzedaży lub oferować produktu raz, jeśli klient nie wróci - lub, co gorsza, nie poleci Twojej firmy.

W tym sensie kreatywne promocje mogą być nieocenionym sprzymierzeńcem w budowaniu lojalności i wzmacnianiu społeczności klientów. Korzyści wyłączne lub kumulacyjne (np. darmowe strzyżenie co 5 strzyżeń) załatwią sprawę.

Możesz także wykorzystać święta, specjalne okazje (Walentynki, Boże Narodzenie lub Nowy Rok), a nawet urodziny swoich klientów, aby zaoferować im wyjątkowe korzyści, które sprawią, że będą wracać do Twojej firmy.

Jak odzyskać klientów dzięki promocjom

Jeśli jesteś jednym z tych, którzy reklamują się online lub za pośrednictwem poczty elektronicznej - co gorąco polecamy - możesz podzielić bazę klientów na tych, którzy nie wrócili w określonym czasie i zaoferować im promocję (2 w cenie 1, zniżka na konkretny produkt), aby zachęcić ich do powrotu.

W tej części należy również zapewnić klientowi miejsce na informację zwrotną, aby mógł podzielić się swoimi wątpliwościami dotyczącymi naszego produktu lub usługi i zrozumieć, dlaczego w ogóle nas opuścił.

Promowanie nowych usług lub produktów

W branży kosmetycznej niezbędna jest ciągła odnowa. Dlatego od czasu do czasu musimy oferować nowe produkty lub usługi, aby nie dać się wyprzedzić konkurencji.

Dlatego mądrym posunięciem jest oferowanie ograniczonych czasowo zniżek na nasz nowy produkt lub usługę albo możliwość bezpłatnego wypróbowania go, aby przekonać klientów o jego jakości.

Gdy klienci wypróbują nasz nowy produkt lub usługę, możemy zaoferować im dodatkową korzyść (np. produkt uzupełniający), aby przypieczętować sprzedaż.

Przykłady kreatywnych promocji zwiększających sprzedaż

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, istnieje kilka przykładów kreatywnych promocji , które pozwolą Ci osiągnąć ten cel. Należy tylko określić swój cel i stopień elastyczności cen.

Wiadomo na przykład, że nie zawsze mamy środki na leczenie, gdy jest ono najbardziej potrzebne, dlatego dobrą promocją byłoby oferowanie kart upominkowych lub kart przedpłaconych na usługi lub produkty w Twojej firmie.

Jeśli chcesz zwiększyć liczbę subskrypcji, możesz zaoferować członkostwo za połowę ceny przez ograniczony czas, darmowy miesiąc lub roczny pakiet ze znaczną zniżką. Wszystko zależy od marży rabatu, jaki chcesz zaoferować swoim klientom.

Biorąc pod uwagę te aspekty, nie ulega wątpliwości, że kreatywne promocje są dla naszej firmy podstawowym sprzymierzeńcem w zdobywaniu pozycji wśród konkurencji. Nie zwlekaj więc dłużej i zacznij nagradzać swoich klientów - starych i nowych - za ich wybór.